ÅRSMÖTE 2015

01 MAJ 2015 18:08
SDF årsmötet återupptogs och slutfördes den 27 april på Älvkullen i Höör.
  • Skapad: 01 MAJ 2015 18:08

Efter att årsmötet ännu en gång konstaterat att inga förslag till ny ordförande förelåg trots ansträngningar, slutfördes årsmötet med följande utgång.

Styrelse; Ordförande vakant, fyllnadsval av styrelseledamot på 1år Roger Persson Ystad JVF, styrelseledamöter på 2 år Anna Löfvander och Bo Högberg samt styrelsesuppleant på 1 år Jane Jönsson, kvarstår i styrelsen Gert Nielsen.

Sektionsrepresentanter; Gevär/Jan-Ola Olsson, Lerduva/Mats Lindbäck och Pistol/Johan Ahlbeck, Vilmål och Ungdom/Vilande.

Revisorer; Anette Jönsson och Lennart Albinsson

Valberedning; Bo Högberg (ordförande), Patrik Carlsson, Håkan Christensson och Lars-Inge Schön.

Uppdrag: Hela Skånes Skyttesportförbund med alla föreningar och medlemmar har som uppdrag att arbeta med att ta fram funktionärsresurser så att SDF, sektioner och föreningar kan uppnå fulltaliga styrelser och arbetsgrupper som anstår ett distrikt med den breda verksamhet, det stora medlemstal och de sportsliga framgångar vi haft och förhoppningsvis kan forsätta att glädjas åt under lång tid framöver.

Skribent: Bo Högberg
Epost: This is a mailto link

Gevärssektionen

Lerduvesektionen