ÅRSMÖTE 2015

21 MAR 2015 13:45
Skånes Skyttesportförbunds årsmöte den 18 mars ajournerades.
  • Skapad: 21 MAR 2015 13:45

Skånes Skyttesportförbunds årsmöte ajournerades efter §12, därmed var 2014 års verksamhet och förvaltningsberättelse genomgångna, revisionsberättelsen uppläst och ansvarsfrihet beviljad samt att verksamhetsplan och budget för 2015 blivit antagna.

Men vid §13 då val av ordförande skulle genomföras fanns inget förslag på ordförande trots idogt arbete för att hitta en kandidat. På styrelsens förslag ajournerades möte och ska återupptas igen den 27 april kl. 19.00, plats meddelas senare.

Under tiden fram till den 27/4 måste alla föreningar, dess medlemmar och alla förtroendevalda inom SkSF ta ett krafttag för att presentera kandidater till styrelsen. Vi återkommer med mer information.

Vid genomgång av verksamhetsberättelsen konstaterades att Skåne har under 2014 haft stora sportsliga framgångar i samtliga dicipliner och är det näst största distriktet inom SvSF med drygt 10.000 medlemmar och 125 föreningar.

Årsmötet kunde också glädjas åt att få tilldela distriktets förtjänstmedalj i guld till Olle Nilsson och Lennart Westesson Svalöv samt i silver till Harald Nilsson och Per Thylén Svalöv samt Kaj Miettinen Landskrona. Som avslutning avtackades Jan-Ola Olsson för sina två år som ordförande i disitriktet.

DSC_1569DSC_1570DSC_1575

Skribent: Bo Högberg
Epost: This is a mailto link

Gevärssektionen