ÅRSMÖTE 2016

2016-03-19 15:21
Årsmötet i Skånes Skyttesportförbund genomfördes i Höör den 16 mars, 35 deltagare från 17 föreningar deltog.
  • Uppdaterad: 2016-03-19 17:32

Återigen står SDF:et med vakant ordförandepost. Gert Nielsen avtackades efter 4 år som styrelseledamot, efter honom nyvaldes Jane Jönsson och samtidigt omvaldes Roger Persson som ledamot, båda valdes på två år. Kvar i styrelsen är Anna Löfvander och Bo Högberg. Till suppleant på ett år valde Thomas Quist, gevärsskytt från Tyringe som ställde upp då det visade sig att varken valberedning eller årsmötet hade något förslag.

Sektionsrepresentanter i styrelsen fastställdes, Jan-Ola Olsson för gevär, Mats Lindbäck för lerduva, för pistol återkommer styrelsen med efter deras sektionsårsmöte. Viltmål och ungdomssektionen är vilande men Bo Högberg utsågs till ungdomarnas kontaktperson i styrelsen, viltmål vakant.

Till valberedning valde årsmötet, Bo Högberg/U (sammankallande), Håkan Christensson/G, Mats Lindbäck/L och Patrik Carlsson/P.

Valberedningen uppmanade föreningarna till gemensam kraftanstränging för att lösa problemet med vakanta platser och behovet av nya som kan engagera sig, både i SDF och i sektionsstyrelserna.

Årsmötet avslutades med uppmärksamhet kring närvarande Skånsk SM-segrare och förtjänstmedaljörer.

Skribent: Bo Högberg
Epost: This is a mailto link

Gevärssektionen

Lerduvesektionen